«Ούτε ένα παιδί δεν πρέπει να μείνει πίσω από τη μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που γίνεται σε όλο τον κόσμο»
Η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, παρουσίασαν σήμερα, 08/10/2010, την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου και ανακοίνωσαν την ψηφιακή πλατφόρμα που τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://digitalschool.ypaideias.gr/
Η παρουσίαση έγινε στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο, παρουσία του Πρωθυπουργού, Γ. Α. Παπανδρέου, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η Υπουργός συνεχάρη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου για το σχολείο τους, το οποίο χαρακτήρισε φωτεινό παράδειγμα.
Παρουσιάζοντας την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου ανέφερε:
Είμαστε εδώ για να παρουσιάσουμε το Ψηφιακό Σχολείο, που είναι μια διάσταση του Νέου Σχολείου.
Σήμερα η Τεχνολογία στο σχολείο είναι όπως το μολύβι, το χαρτί, το βιβλίο.
Πριν από αρκετούς αιώνες η τυπογραφία άλλαξε τον κόσμο της γνώσης. Βιβλία είχαν μόνο οι πλούσιοι και ειδικές τάξεις. Η τυπογραφία, όμως, έφερε το βιβλίο σε κάθε παιδί, σε κάθε σπίτι. Άλλαξε τα δεδομένα στην Εκπαίδευση.
Σήμερα η ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου αλλάζει και πάλι τα δεδομένα στην Εκπαίδευση. Το βιβλίο φέρνει τη συγκεκριμένη πληροφορία σε κάθε παιδί. Το διαδίκτυο και η Τεχνολογία δίνουν τη δυνατότητα στη γνώση, στην πληροφορία - σε αυτό που παράγεται κάθε στιγμή σε όλα τα σημεία του κόσμου - και στη δικτύωση – κάνουμε φίλους σε όλο τον κόσμο.
Το στοίχημα για το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό: Η πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας.
Για να μπορέσουμε να πάμε από το εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο μάθησης που έχουμε σήμερα στο καινούργιο, χρειάζεται ένα οργανωμένο σχέδιο. Έχει γίνει μεγάλη προεργασία. Και οι δάσκαλοι έχουν δουλέψει, αγοράσαμε πολλές φορές υπολογιστές και επενδύσεις έχουν γίνει. Αυτά πρέπει τώρα να τα κάνουμε ένα συγκεκριμένο και συγκροτημένο σχέδιο, που θα λειτουργήσει για πολλά χρόνια και θα το ακολουθήσουν πολλές κυβερνήσεις.
Αλλάζουμε τη λογική. Η λογική «να έχω ένα υπολογιστή» ανήκει στο παρελθόν .
Έχουμε ένα σχέδιο σε υλοποίηση. Αφορά υποδομές, πώς θα φτάσει το διαδίκτυο παντού, το υλικό που πρέπει να έχουν οι μαθητές στα χέρια τους, την εκπαίδευση των δασκάλων και κυρίως το εκπαιδευτικό υλικό. Γιατί αν δεν μετατρέψουμε το υλικό, με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να υπάρχει και ηλεκτρονικά, τότε δεν μπορεί να γίνει η διδασκαλία.
Όταν μιλάμε για το ψηφιακό σχολείο, πρέπει να ξέρουμε ότι είναι μια διάσταση του Νέου Σχολείου. Δεν θέλουμε να πάμε απλώς από το σχολείο που έχουμε στο ψηφιακό σχολείο. Θέλουμε να πάμε στο Νέο Σχολείο, που έχει πολλές διαστάσεις : τα προγράμματα σπουδών – που αλλάζουν από την Α’ δημοτικού μέχρι την Γ’ λυκείου, τον διαφορετικό τρόπο εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών – ξεκινάει το μεγαλύτερο πρόγραμμα επιμόρφωσης που έγινε ποτέ- την αξιολόγηση στο σχολείο -ώστε κάθε σχολείο να αυτοαξιολογείται, να βοηθά τον εαυτό του να βελτιώνεται- το νέο ψηφιακό υλικό που θα δείτε σήμερα, την ηλεκτρονική βοήθεια των παιδιών - πώς μπορεί κανείς μέσα από την οθόνη και το διαδίκτυο να έχει τη βοήθεια που χρειάζεται.
Πολλές φορές όταν μιλάμε για το ψηφιακό σχολείο ή για τους υπολογιστές υπάρχει ένας εύκολος αντίλογος «Καλά αυτό μας λείπει; Έχουμε τόσα προβλήματα στην εκπαίδευση».
Πρώτο ερώτημα : Έχει η χώρα υποδομές για να μιλήσουμε για ψηφιακό σχολείο;
Σήμερα σύνδεση με το διαδίκτυο έχει το 97% των σχολείων και υπάρχει και ένα 3 % - κυρίως νηπιαγωγεία- χωρίς διαδίκτυο. Άρα έχουμε τη διασύνδεση. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόγραμμα της κυβέρνηση σε συνεργασία με τους δήμους, για οπτικές ίνες ,ώστε σε 3 χρόνια να έχουμε την υψηλότερη τεχνολογία στα σχολεία. Από εκεί ξεκινάμε.
Δεύτερο ερώτημα : Δεν έχουμε σχολικά κτήρια. Έχουμε παρά πολλά προβλήματα στη σχολική στέγη. Οι υπολογιστές μας λείπουν;
Σε όλη την Ελλάδα τα σχολεία δεν είναι τόσο όμορφα. Έχουμε πραγματικά μεγάλα προβλήματα στη σχολική στέγη, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, τα οποία θέλουν χρόνο για να λυθούν. Τα σχολεία δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι δυνατόν να πούμε ότι θα φτιάξουμε πρώτα όλα τα σχολεία και μετά θα ασχοληθούμε με το διαδίκτυο; Όχι βέβαια. Από τα σχολεία που έχουν μεγάλα προβλήματα θα ξεκινήσουμε. Ούτε ένα παιδί δεν πρέπει να μείνει πίσω από τη μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που γίνεται σε όλο τον κόσμο. Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε τα τέλεια ντουβάρια, για να πάρουν τα παιδιά της σημερινής γενιάς αυτό που χρειάζονται ώστε αντιμετωπίσουν το αύριο. Τώρα και για όλους. Γιατί η ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείο, είναι σήμερα προϋπόθεση για ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, όπου κ αι αν βρίσκονται - στο νησί, στο χωριό, στο βουνό, στη φτωχική γειτονιά του μεγάλου αστικού κέντρου.
Και η τρίτη ερώτηση : Πώς θα το υλοποιήσετε; Με τι δασκάλους, με τι καθηγητές; Μπορούν; Ξέρουν;
Υπάρχει σήμερα ένα 32% των εκπαιδευτικών που έχουν εκπαιδευτεί, ένα 30% που δεν γνωρίζουν - κατά δήλωσή τους - και ένα ποσοστό 30% που είναι πολύ εξελιγμένοι. Περίπου το 40% των σχολείων έχει ιστοσελίδα, αλλά όχι πάντα ενεργή. Και υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό εκπαιδευτικών που έχει και τη δική του σελίδα. Ξέροντας ποια είναι η σημερινή κατάσταση, έχουμε κάνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σε 3 χρόνια με την ειδική εκπαίδευση και ειδική επιμόρφωση που θα κάνουμε, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία του διαδικτύου, ώστε η χώρα να μπει στη νέα εποχή.
Αγαπητοί μαθητές, όλη αυτή η πολύ μεγάλη αλλαγή στο σχολείο, που γίνεται με προσεκτικά και συγχρονισμένα βήματα, θέλει χρόνο. Γιατί η Παιδεία, όσο κανένα άλλος τομέας, χρειάζεται χρόνο και έχει ένα σύνθημα «Πρώτα ο μαθητής». Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως ό,τι κάνουμε έχει πάντα μια προτεραιότητα : τα νέα παιδιά, εσάς, που είστε το μέλλον. Σε εσάς στηρίζουμε όλες τις ελπίδες μας.
Όλος αυτός ο σχεδιασμός υλοποιεί ένα όραμα και ένα μεγάλο πάθος του Πρωθυπουργού - για το οποίο μίλησε πολλά χρόνια πριν- να αλλάξει το ελληνικό σχολείο, μπαίνοντας μέσα στην πρωτοπορία να γίνει «το σχολείο του κόσμου». Αυτό το ελληνικό σχολείο, με τα προβλήματα που περιέγραψα πριν, θα συμμετέχει στην πρωτοπορία των σχολείων του κόσμου, με τη βοήθεια όλων, εκπαιδευτικών και μαθητών .
Παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, παρουσίασε την ψηφιακή πλατφόρμα και τη χρηστικότητά της τόσο στη μελέτη των μαθημάτων όσο και στην ανεύρεση επιπρόσθετου υλικού για την κατανόηση των διδακτικών αντικειμένων.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ηλεκτρονική υποστήριξη που θα έχουν από φέτος οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, σε βασικά μαθήματα, κατά την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
«Χρησιμοποιούμε τους υπολογιστές ως εργαλείο για να μαθαίνουμε περισσότερα και πιο ευχάριστα, μετατρέπουμε το σχολείο σε ένα χώρο χαράς και δημιουργίας» υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας τονίζοντας παράλληλα ότι υλοποιείται μια δέσμευση, μια διάσταση του Νέου Σχολείου που είναι η εισαγωγή των Τεχνολογιών, της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας στη μαθησιακή διαδικασία.
Η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, παρουσίασαν σήμερα, 08/10/2010, την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου και ανακοίνωσαν την ψηφιακή πλατφόρμα που τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://digitalschool.ypaideias.gr/
Η παρουσίαση έγινε στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο, παρουσία του Πρωθυπουργού, Γ. Α. Παπανδρέου, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η Υπουργός συνεχάρη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου για το σχολείο τους, το οποίο χαρακτήρισε φωτεινό παράδειγμα.
Παρουσιάζοντας την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου ανέφερε:
Είμαστε εδώ για να παρουσιάσουμε το Ψηφιακό Σχολείο, που είναι μια διάσταση του Νέου Σχολείου.
Σήμερα η Τεχνολογία στο σχολείο είναι όπως το μολύβι, το χαρτί, το βιβλίο.
Πριν από αρκετούς αιώνες η τυπογραφία άλλαξε τον κόσμο της γνώσης. Βιβλία είχαν μόνο οι πλούσιοι και ειδικές τάξεις. Η τυπογραφία, όμως, έφερε το βιβλίο σε κάθε παιδί, σε κάθε σπίτι. Άλλαξε τα δεδομένα στην Εκπαίδευση.
Σήμερα η ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου αλλάζει και πάλι τα δεδομένα στην Εκπαίδευση. Το βιβλίο φέρνει τη συγκεκριμένη πληροφορία σε κάθε παιδί. Το διαδίκτυο και η Τεχνολογία δίνουν τη δυνατότητα στη γνώση, στην πληροφορία - σε αυτό που παράγεται κάθε στιγμή σε όλα τα σημεία του κόσμου - και στη δικτύωση – κάνουμε φίλους σε όλο τον κόσμο.
Το στοίχημα για το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό: Η πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας.
Για να μπορέσουμε να πάμε από το εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο μάθησης που έχουμε σήμερα στο καινούργιο, χρειάζεται ένα οργανωμένο σχέδιο. Έχει γίνει μεγάλη προεργασία. Και οι δάσκαλοι έχουν δουλέψει, αγοράσαμε πολλές φορές υπολογιστές και επενδύσεις έχουν γίνει. Αυτά πρέπει τώρα να τα κάνουμε ένα συγκεκριμένο και συγκροτημένο σχέδιο, που θα λειτουργήσει για πολλά χρόνια και θα το ακολουθήσουν πολλές κυβερνήσεις.
Αλλάζουμε τη λογική. Η λογική «να έχω ένα υπολογιστή» ανήκει στο παρελθόν .
Έχουμε ένα σχέδιο σε υλοποίηση. Αφορά υποδομές, πώς θα φτάσει το διαδίκτυο παντού, το υλικό που πρέπει να έχουν οι μαθητές στα χέρια τους, την εκπαίδευση των δασκάλων και κυρίως το εκπαιδευτικό υλικό. Γιατί αν δεν μετατρέψουμε το υλικό, με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να υπάρχει και ηλεκτρονικά, τότε δεν μπορεί να γίνει η διδασκαλία.
Όταν μιλάμε για το ψηφιακό σχολείο, πρέπει να ξέρουμε ότι είναι μια διάσταση του Νέου Σχολείου. Δεν θέλουμε να πάμε απλώς από το σχολείο που έχουμε στο ψηφιακό σχολείο. Θέλουμε να πάμε στο Νέο Σχολείο, που έχει πολλές διαστάσεις : τα προγράμματα σπουδών – που αλλάζουν από την Α’ δημοτικού μέχρι την Γ’ λυκείου, τον διαφορετικό τρόπο εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών – ξεκινάει το μεγαλύτερο πρόγραμμα επιμόρφωσης που έγινε ποτέ- την αξιολόγηση στο σχολείο -ώστε κάθε σχολείο να αυτοαξιολογείται, να βοηθά τον εαυτό του να βελτιώνεται- το νέο ψηφιακό υλικό που θα δείτε σήμερα, την ηλεκτρονική βοήθεια των παιδιών - πώς μπορεί κανείς μέσα από την οθόνη και το διαδίκτυο να έχει τη βοήθεια που χρειάζεται.
Πολλές φορές όταν μιλάμε για το ψηφιακό σχολείο ή για τους υπολογιστές υπάρχει ένας εύκολος αντίλογος «Καλά αυτό μας λείπει; Έχουμε τόσα προβλήματα στην εκπαίδευση».
Πρώτο ερώτημα : Έχει η χώρα υποδομές για να μιλήσουμε για ψηφιακό σχολείο;
Σήμερα σύνδεση με το διαδίκτυο έχει το 97% των σχολείων και υπάρχει και ένα 3 % - κυρίως νηπιαγωγεία- χωρίς διαδίκτυο. Άρα έχουμε τη διασύνδεση. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόγραμμα της κυβέρνηση σε συνεργασία με τους δήμους, για οπτικές ίνες ,ώστε σε 3 χρόνια να έχουμε την υψηλότερη τεχνολογία στα σχολεία. Από εκεί ξεκινάμε.
Δεύτερο ερώτημα : Δεν έχουμε σχολικά κτήρια. Έχουμε παρά πολλά προβλήματα στη σχολική στέγη. Οι υπολογιστές μας λείπουν;
Σε όλη την Ελλάδα τα σχολεία δεν είναι τόσο όμορφα. Έχουμε πραγματικά μεγάλα προβλήματα στη σχολική στέγη, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, τα οποία θέλουν χρόνο για να λυθούν. Τα σχολεία δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι δυνατόν να πούμε ότι θα φτιάξουμε πρώτα όλα τα σχολεία και μετά θα ασχοληθούμε με το διαδίκτυο; Όχι βέβαια. Από τα σχολεία που έχουν μεγάλα προβλήματα θα ξεκινήσουμε. Ούτε ένα παιδί δεν πρέπει να μείνει πίσω από τη μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που γίνεται σε όλο τον κόσμο. Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε τα τέλεια ντουβάρια, για να πάρουν τα παιδιά της σημερινής γενιάς αυτό που χρειάζονται ώστε αντιμετωπίσουν το αύριο. Τώρα και για όλους. Γιατί η ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείο, είναι σήμερα προϋπόθεση για ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, όπου κ αι αν βρίσκονται - στο νησί, στο χωριό, στο βουνό, στη φτωχική γειτονιά του μεγάλου αστικού κέντρου.
Και η τρίτη ερώτηση : Πώς θα το υλοποιήσετε; Με τι δασκάλους, με τι καθηγητές; Μπορούν; Ξέρουν;
Υπάρχει σήμερα ένα 32% των εκπαιδευτικών που έχουν εκπαιδευτεί, ένα 30% που δεν γνωρίζουν - κατά δήλωσή τους - και ένα ποσοστό 30% που είναι πολύ εξελιγμένοι. Περίπου το 40% των σχολείων έχει ιστοσελίδα, αλλά όχι πάντα ενεργή. Και υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό εκπαιδευτικών που έχει και τη δική του σελίδα. Ξέροντας ποια είναι η σημερινή κατάσταση, έχουμε κάνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σε 3 χρόνια με την ειδική εκπαίδευση και ειδική επιμόρφωση που θα κάνουμε, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία του διαδικτύου, ώστε η χώρα να μπει στη νέα εποχή.
Αγαπητοί μαθητές, όλη αυτή η πολύ μεγάλη αλλαγή στο σχολείο, που γίνεται με προσεκτικά και συγχρονισμένα βήματα, θέλει χρόνο. Γιατί η Παιδεία, όσο κανένα άλλος τομέας, χρειάζεται χρόνο και έχει ένα σύνθημα «Πρώτα ο μαθητής». Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως ό,τι κάνουμε έχει πάντα μια προτεραιότητα : τα νέα παιδιά, εσάς, που είστε το μέλλον. Σε εσάς στηρίζουμε όλες τις ελπίδες μας.
Όλος αυτός ο σχεδιασμός υλοποιεί ένα όραμα και ένα μεγάλο πάθος του Πρωθυπουργού - για το οποίο μίλησε πολλά χρόνια πριν- να αλλάξει το ελληνικό σχολείο, μπαίνοντας μέσα στην πρωτοπορία να γίνει «το σχολείο του κόσμου». Αυτό το ελληνικό σχολείο, με τα προβλήματα που περιέγραψα πριν, θα συμμετέχει στην πρωτοπορία των σχολείων του κόσμου, με τη βοήθεια όλων, εκπαιδευτικών και μαθητών .
Παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, παρουσίασε την ψηφιακή πλατφόρμα και τη χρηστικότητά της τόσο στη μελέτη των μαθημάτων όσο και στην ανεύρεση επιπρόσθετου υλικού για την κατανόηση των διδακτικών αντικειμένων.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ηλεκτρονική υποστήριξη που θα έχουν από φέτος οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, σε βασικά μαθήματα, κατά την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
«Χρησιμοποιούμε τους υπολογιστές ως εργαλείο για να μαθαίνουμε περισσότερα και πιο ευχάριστα, μετατρέπουμε το σχολείο σε ένα χώρο χαράς και δημιουργίας» υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας τονίζοντας παράλληλα ότι υλοποιείται μια δέσμευση, μια διάσταση του Νέου Σχολείου που είναι η εισαγωγή των Τεχνολογιών, της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας στη μαθησιακή διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου